Wat is een Facebook Pixel?

De laatste tijd is het mij opgevallen dat veel websites geen gebruik maken van een Facebook Pixel of dat bedrijven de waarde van een Facebook Pixel nog niet inzien. Dit is een gemiste kans voor het groeien van uw business… Waarom? Dit leg ik in deze blog uit!

Wat is een Facebook Pixel?

Een Facebook pixel is een stukje code, die u overal op uw website kunt plaatsen, om meer te weten te komen over uw doelgroepen. De doelgroepen kunnen hierdoor gemeten, geoptimaliseerd en ontwikkeld worden voor uw Facebook / Instagram advertentie, waardoor uw Facebook / Instagram advertenties nog doeltreffender zijn en uw bedrijf kan groeien. 

Wat kunt u met een Facebook Pixel?

U kunt na het plaatsen van de Facebook Pixel onder andere de conversie meten vanuit Facebook, via uitgebreide statistieken bekijken hoe de doelgroep uw website gebruikt en een (vergelijkbare) doelgroep aanmaken vanuit deze statistieken.

Wat is de waarde van een Facebook Pixel?

Het installeren van een Facebook Pixel heeft enorm veel waarde voor uw bedrijf. U kunt namelijk uw advertenties veel gerichter laten zien aan uw doelgroep. Hieronder enkele voorbeelden wat u aan de hand van de data van een Facebook Pixel kunt doen:

Doelgroep opbouwen met Facebook 

Via de Facebook pixel worden er gegevens verzameld over uw websitebezoekers. Er zijn drie soorten doelgroepen, die na het plaatsen van de pixel gebruikt kunnen worden voor een advertentie op Facebook of Instagram:

Aangepaste doelgroep 

Hierbij kan er een doelgroep worden aangemaakt op basis van het websiteverkeer. Er wordt een lijst van mensen gemaakt die uw website hebben bezocht. Deze mensen kunnen via een Facebook-advertentie weer benaderd worden, ook wel remarketing genoemd. Er kan ook een klantenbestand, een lijst op basis van app-activiteit en een lijst op basis van betrokkenheid op Facebook worden toegevoegd. 

Vergelijkbare doelgroep 

Bij de vergelijkbare doelgroep kan er een doelgroep aangemaakt worden met nieuwe klanten. Op basis van interesses van de huidige websitebezoekers die worden gemeten via de Facebook pixel kan er een doelgroep worden aangemaakt met nieuwe potentiële klanten. 

Opgeslagen doelgroep 

Bij de opgeslagen doelgroep kan de doelgroep gemaakt worden voor uw advertentie, dit kan op basis van de vergelijkbare en aangepaste doelgroep. Hierbij kan weer verder worden gefilterd op locatie, leeftijd, demografische gegevens, gedrag en interesses. 

Samengevat de voordelen van de Facebook pixel 

  • Websitebezoekers kunnen opnieuw benaderd worden via Facebook / Instagram
  • U kunt er nieuwe klanten vinden via de vergelijkbare doelgroep. 
  • Conversie uit Facebook / Instagram kan worden bijgehouden.

Al met al is een Facebook Pixel een musthave voor bedrijven, die online willen groeien en gebruik willen maken van Social Media Advertising. Onze tip is om nog vandaag een Facebook Pixel op uw website te installeren, want de data die u dagelijks verzamelt, is zo ontzettend waardevol voor de groei van uw bedrijf!

Nieuwschierig hoe u een Facebook Pixel kunt installeren? Lees hier meer.

Vragen n.a.v. dit bericht? Stuur mij gerust een mail via pien@twococreations.nl.

Geschreven door:

Pien

Pien

Deel dit onderwerp

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email