Social media

Social media is een verzamelnaam voor online platformen, waarbij gebruikers zelf de inhoud bepalen, zonder of met weinig tussenkomst van een professionele redactie. Veel bedrijven zijn tegenwoordig actief op social media. Voorbeelden van social media zijn:

Wat zijn de voordelen van het gebruik van social media?

Groot bereik
Zeker wanneer u een groot aantal volgers heeft, dan kunt u met één bericht gemakkelijk een groot publiek bereiken.

Ontmoeten van potentiële klanten
Wanneer uw klanten uw pagina en berichten liken, dan kunnen de connecties van uw klanten dat ook zien. Hierdoor bereikt u gratis een groep mogelijk potentiële klanten.

Social media is gratis
U kunt u kosteloos aanmelden voor de social media netwerken. Wanneer u wilt gaan adverteren, kost dit wel geld. Wanneer u de juiste strategie toe gaat passen, kan adverteren op social media interessant zijn. Stuur ons gerust een mail voor meer informatie over adverteren op social media. 

Klantenservice via WhatsApp en Facebook werkt prettig voor consumenten
Bijna iedereen heeft tegenwoordig een smartphone en het is dan makkelijk om even een berichtje te sturen via Facebook of WhatsApp. Als uw klanten dit kunnen gebruiken, dan brengt dit vaak gebruiksgemak met zich mee, waardoor uw klanttevredenheid kan verbeteren.

Wat zijn nadelen van het gebruik van social media voor bedrijven?

Ontevreden klanten kunnen gemakkelijk zaken online zetten
De afgelopen jaren is het mij opgevallen dat klanten voornamelijk berichten gaan plaatsen, wanneer ze ontevreden zijn. Denk hierbij aan een klacht. De klacht is dan vaak openbaar en iedereen kan dit zien. Als er veel negatieve reacties zijn, kan dit (potentiële) klanten afschrikken. Dit kan een nadeel zijn, maar wij zien dit als een uitdaging. Als u de klacht namelijk goed oplost, wordt dit vaak ook nog openbaar aangegeven en zien nieuwe klanten dat u de klachten serieus oppakt en klachten goed oplost.

Social media kost veel tijd
Bij een succesvolle sociale media is het belangrijk dat u voldoende aandacht en energie erin stopt. Veel ondernemers onderschatten dit vaak. Een tip is om van te voren een doel op te stellen en daarvoor een strategie te bepalen. Vervolgens kunt u ervoor kiezen om een kalender te maken, voor wanneer je berichten plaatst. Een kalender zorgt voor structuur en overzicht. Wij kunnen u hier ook mee helpen, door onze kennis en ervaring toe te passen.

Al met al, social media kan ontzettend interessant voor u als bedrijf zijn. Het is belangrijk dat u de juiste strategie toepast en achterhaalt waar uw klanten en potentiële klanten gebruik van maken. Vanuit daar kunt u een planning maken en mooie resultaten behalen!

Geschreven door:

Pien

Pien

Deel dit onderwerp

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email