SEO

SEO staat voor zoekmachine optimalisatie. Dit betekent simpel gezegd dat u uw online marketing optimaliseert, zodat u meer tevoorschijn komt in zoekmachines zoals GoogleBing en Yahoo.

Wat is belangrijk voor SEO?

Vaak denken mensen dat SEO heel erg technisch is. Echter is dit anno 2018/2019 niet meer zo. Zoekmachines worden steeds slimmer en het aanbieden van relevante informatie is een belangrijk onderdeel geworden. 

Er zijn inderdaad een aantal technische trucjes om online beter vindbaar te worden, maar met alleen de techniek ben je er nog niet. Hieronder een opsomming, wat onder andere belangrijk is voor een goede SEO:

Snelle laadtijd website
Een langzame website kan ervoor zorgen dat bezoekers hun aandacht snel kwijt zijn. Het is daarom belangrijk om uw website zo snel mogelijk weer te geven aan de bezoeker. Het liefst een snelheid onder de één seconde.

Responsive design
Het is van belang dat uw website op meerdere apparaten goed zichtbaar is, dit wordt responsive webdesign genoemd. Denk hierbij aan een goede functionaliteit op mobiel, tablet en desktop.

Aandacht trekken van de bezoeker
Het is belangrijk dat u datgene geeft, waar de klant naar opzoek is. Als u de aandacht verliest van de klant, betekent dit vaak dat de bezoeker vaak gelijk de pagina verlaat. Dit wordt ook wel bounce percentage genoemd. Wanneer het bounce percentage hoog wordt, dan wordt u daar op afgerekend in de vindbaarheid van uw website.

Title Tag
Is de titel in de zoekresultaten van zoekmachines. Hierin dient het zoekwoord te worden gebruikt.

Meta description
Dit is de omschrijving in het zoekresultaat, waarbij het belangrijk is om de klant te overtuigen om voor uw website, dienst of product te kiezen.

SEO vriendelijke URL
Maak een url dat past bij de naam van uw bedrijf.

Gebruik maken van kopteksten H1, H2 en H3
Gebruik H1 als titel, H2 als hoofdstukken en H3 als onderverdeling.

Zoekwoorden
De woorden waarop gebruikers zoeken.

Rijke en relevante content
Zorg dat uw waarde en relevantie brengt aan de bezoeker van uw website.

Geoptimaliseerde media
Zorg bijvoorbeeld ook dat uw afbeeldingen geoptimaliseerd zijn en niet opslaat als afbeelding 1. maar als een gericht zoekwoord.

Interne links
Probeer relevante informatie te geven door binnen uw website door te linken, naar een kennisbank of relevante pagina’s.

Waardevolle en relevante externe links
Doe dit alleen als dit logisch is. Het vinden van een balans van relevante informatie, dat past bij de vraag van de klant, die hij zoekt via een zoekmachine is erg belangrijk.

Uiteindelijk schrijft u de tekst voor de bezoeker en daarbij is het belangrijk dat u zich niet alleen focust op goede SEO teksten, maar vooral op teksten voor de lezer.

Geschreven door:

Pien

Pien

Deel dit onderwerp

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email